GalenPurjolök

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Sälen med släkt och Jojjo

Av Julia Lindgren - 23 mars 2010 20:56

Imorse vaknade jag runt 7 tiden av att Felix och Emelina hoppa runt och hade börjat packa, och då hade nog farmor och alla andra varit vakna ett tag och börjat packa in all mat i bilen och liknande..

Sedan när klockan va runt klockan 8 började vi åka mot Rotebro där vi hämtade upp Jojjo.
Då hade vi en tre timmars åktur frammför oss till Falun, där vi skulle stanna och fika hemma hos Linus.
Och han hade bakat en kladdkaka som bara var föör god!



Sen efter att vi hade varit hos Linus så hade vi en till tre timmars åktur framför oss upp till sälen och stugan. och jag somnade tre gånger i bilen, (Jag somnar nästan aldrig när jag åker bil) och det var bara för skönt.



När vi kom fram till stugan så började vi packa ut allt ur bilarna och in i huset.
Jojjo och jag fick ett eget LITET hus att sova i, så vi får vara lite ensammna ibland.


Bod, Emelina, Jojjo, Farfar och Jag åkte sedan upp till stöten och kollade om det fanns lite info om hyrning och om backarna m.m
Och på vägen dit så fick vi se två Stora älgar vid vägkanten. Och Emelina och Bod hade aldrig sett en älg så nära förut. Så det var nog ganska coolt för dom.

Sen när vi kommit till backarna och anläggningen så hittade vi huset där man hyr skid utrustningarna. Då fick Bod, farfar och Emelina prova pjeksor. Och Emelina som aldrig hade haft på sig ett par pjeksor innan hade lite problem med att gå i dom, det såg lite kul ut..!



Men nu, efter en heldags biltur, sitter Jojjo och jag i våran kalla lilla stuga och fryser aset av oss!
Så i natt kommer vi nog ligga och krama varandra med mjukisbyxor och tjocktröjor på oss, och ha massa filtar runt omkring oss.



Och imon ska vi till hundfjället och glida i backen! ^^
AWESOME!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Lindgren - 13 april 2011 13:13


Nu ska jag klaga lite..! Jag är förkyld och min hals känns som den spräng varje gång jag ska svälja (inte så skönt) o sen bara för de  så kan jag inte sova ordentligt, men sen när jag för än gång skull sov.. då vaknar jag av att katten står och spy...

Av Julia Lindgren - 16 mars 2011 22:02

Nu har jag vart borta från skolan föör länge! Jag har verkligen ingenting att göra nu när jag är hemma.. Det ända jag gör är att kolla filmer, serier, fotboll och äter! Inte så hälsosamt! De filmer jag sett är: Gnomeo & Juliet, HP 7, Hall Pass...

Av Julia Lindgren - 1 mars 2011 15:20

Nu är det ca.150 dagar kvar till lägret och jag har redan börjat kolla vad jag ska ha med mig, Känns som jag är liiite för taggad ^^ ca.38 ooo Scouter från 15O länder på Rinkarbyfältet, så de kommer bli STORT!   Sen hittade jag lite bilder från...

Av Julia Lindgren - 25 februari 2011 16:50


Nu är det äntligen sportlov, det är riktigt efterlängtat. Har inget planerat, men de kommer säkert hända massa roliga saker ändå!    Sen kommer jag nog färga håret igen nu på lovet.. får se om jag tar och bleker det och väntar lite tills de blir ...

Av Julia Lindgren - 6 februari 2011 14:12

JÄRVSÖ 2011!                                     

Presentation


JULLE BULLE HÄR

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards