GalenPurjolök

Alla inlägg under mars 2010

Av Julia Lindgren - 31 mars 2010 23:26

I måndags så hade vi mentorsdag. Då började jag klockan 11.30 och satt och pratade med Johan(Mentorn) och min mamma i en halvtimme ^^  Sen sluatde jag!


I Tisdags på hade vi temadag om rasism. Då började vi 9.40 i skrivsalen, då skulle vi sitta och lyssna på en gubbe som hade varit med i ett  koncentrations läger. Och då blev det andra gången jag lyssnade på hans historia.. för han har varit och pratat när jag gick i hjälmsta oxå.. exakt samma historia.. xP
Sen fick vi extra lång lunchrast, och sen blev vi indelade med Djur2'an. Då skulle vi sitta och lyssna på två killar som hade en powerpoint presentation om rasism.. typ. Men dom va as sköna, dom killarna! Feta roliga! xD

Sen idag hade vi en vanlig dag. Vi började i tomatväxthuset och jobba. Sen efter lunch så var vi i växthuset, och jag intervjuade Kerstin om hennes utbildning o liknande. Fast sen hade vi en timme över( jag och Marcus) så då satt vi och fixade något trådliknande... Och jag flummade as mycket och hade skit kul!
Och sen kom Micke och hjälpte till lite oxå. Och han trodde typ jag var sinnessjuk! xD

Sen imorgon har vi bara halvdag till 2. Har först Kretslopp, sen Matte(sova) och sen gympa. Och på gympan så ska vi öva på våran dans ^^ Sen är det loooooov!

Kommer bli as skönt med loov! ^^

Av Julia Lindgren - 28 mars 2010 19:00

Idag fick vi sova till halv 10! Nice ^^
Sen var vi tvugna att gå upp och börja städa, äta och packa.
Klockan 11 var Jojjo och jag klara med allt..... När klockan sedan var 11.30 så var alla förutom Farfar och farmor klara att åka.. Dom tog som vanligt mycke längre tid på sig än alla andra. xP
Alla andra hade åkt, för att komma hem tidigare o inte orkade vänta..
Och sen när vi tillslut kom iväg så ringer Pappa och säger att det är värsta kön i sälen... Men sedan när vi kommit lite närmare så ringer han igen och säger att kön börjar släppa där dom är nu, så vi skulle åka på.
Men sen när vi kommer dit så är det stopp.... xP Jippi....



När vi suttit i kön ett tag, och vi kommit ner till stadium i sälen så åker vi in dit och kollar, för det var 40-70 % rabat där! As nice!
Det kändes som att man kommit till himmlen när man gick in där.
Vi hittade en Snowboard för 500:- som var jätte snygg. Och sen Hittade jag mina dröm spännen ^^ Dom var bara föör snygga. Och dom kostade bara 600:-, men jag viste inte vilken storlek jag skulle ha. Så jag kunde inte köpa dom..

Men det blev en sälen tröja och ett par teckbrallor istället. ^^

Vi stannade och kollade hur Örjan och Chatarina hade det i sitt nya hus.

Och deras hus såg exakt ut som husen som jag bodde granne med i vallentuna förut. Det var nästan läskigt vad lika det var. Och Chatarinas kakor var såå goda ^^ Och sen åkte vi hemmåt igen..

  



Jag var hemma runt klockan 6, och när jag tagit in alla mina grejer så började jag packa upp.. och packa till skolan imon. Men nu ska jag nog sova. ^^

Av Julia Lindgren - 27 mars 2010 15:30

   Farfar väckte oss klockan kvart i 9 idag, och sa att dom inte skulle åka skidor idag. För det var så jäkla blött ute, plus att det regnade.
Så dom skulle åka och bada vid ett inomhus bad som låg precis vid hundfjället istället. Men Jojjo och jag ville ju såklart åka lite till en sista gång.

Så vi gick in och åt frukost, och sen gick vi tillbaka till stugan och satt på oss MASSA kläder! Kände mig så vacker xD


När vi kom fram till backen så gick dom andra in till poolen, medans Jojjo och jag gick som zombis mot backen. Men vi sket i E8'an idag, för det skulle bli för kallt för att sitta på den ända upp till toppen. Så vi tog en ankarlift som gick till halva backen upp istället. Och då såg vi, Emil med dom BLÅ ögonen! Han hade såå blååa ögon, och blont lockigt hår. Han såg ut som en liten ängel! ^^

Men sedan när vi hade drömt klart om Emil, då var vi uppe vid halva backen. Då åkte vi rätt över till andra sidan. Där vi kunde ta en annan lift upp till toppen. Och där hittade vi Johannes ^^ Han var oxå jätte gullig.
Och han pratade med oss oxå! xD
Johannes: Så ni är här även fast det är sånt här väder ni?
Och sen sa han: Varför åker ni inte hem för!? (Skämtande)

Sen när vi hade åkt klart med Johannes var vi bara tvugna att åka och leta efter Nisse! ^^ Men vi hittade aldrig honom..


Efter middagen så gick Jojjo och jag och bastade. Det var jätte skönt!
Och medans vi satt där så kom vi fram till vad vi skulle jobba med när vi blev större. På sommaren skulle vi äga ett företag som skulle heta "Sweetbords", där vi hade designat olika snowboards. Och sedan på Vintern skulle vi jobba som skidskolelärare och liftsnubbe. Och sen på kvällen skulle vi vara bartenders. As Nice!


När vi bastat klart gick vi in och kollade på datorn lite snabbt.. innan Earth Hour.
Och under Earth Hour så var vi inne och kollade på Körslaget. (Duktigt att kolla på Tv under Earth Hour, jag vet) Sen när det var slut så gick vi in till stugan och försökte tända en brasa.. men det gick inte så bra, så det blev en natt utan brasa.


Och imorgon åker vi hem igen....

Av Julia Lindgren - 26 mars 2010 17:30

Upp halv 9... åt frulle, Gjorde oss klara, in i bilen, ut i backen!



Idag var det så underbart väder. Solen var framme, det var varmt, snön var bra och inte så mycket is i backen.. 
Alla var vid backen idag. Örjan med familj, Maria med familj, Pappa med Familj och Farfar och Farmor och Jojjo!
När vi kom fram tog alla våra grejer och la på en plats, där det alltid skulle sitta någon och vakta.

När alla kommit på plats och alla hyrt sina skidor m.m så blev det såhär:



Emelie, Lina, Matilda, Emelina och Felix tog barnbacken med rullbandet.

Pappa och Mamma tog och åkte lite längdskidor.

Farmor, Chatarina och Örjan passade alla grejer.

Farfar, Jojjo, Bod, Maria och jag tog de stora backarna.

  



Efter att vi hade åkt lite så skulle vi stanna och ta av oss lite kläder, för det var så sjukt varmt ute, då hade farfar åkt till stugan för att hämta engångsgrillar, korv och dricka. Så vi väntade där, så vi skulle få något i oss. När han kommit tillbaka med allt så åt vi korv med bröd och drack varm choklad.

  



När vi ätit klart så var Emelie, Lina och Emelina klar med barn backen. Så då åkte vi tillsammans i de stora backarna. Och Jojjo och jag hade sett att Nisse var i E8'an, så vi gick och tog den liften. Det var så sjukt varm då, så vi åkte i uppdragna ärmar och utan vantar! ^^ As skönt!

  


Runt klockan halv 5 så ringde mamma och sa att dom var vid Carlsbergs huset och tog lite att dricka. Så vi åkte dit och tog lite Cola. Efter ett tag kom vi fram till att vi skulle åka på kvälls åket.
Så Jojjo, Emelie, Lina, Emelina, Pappa, Bod och jag tog E8'an upp för att åka lite mer. Då var vi lite över trötta och flummiga, så vi satt och vinka åt folk som åkte under oss, i backen. Men sen när vi gick av liften, då ställde jag mig och skulle knäppa mina spännen. Då åker det förbi en kille som vinkar lite konstigt till mig...?

Sen när jag var klar så blev vi lite uppehållna innan vi åkte, av att vi alla ramlade på varandra och liknande.. Och då hade han som vinkade och hans tre kompisar stått och väntat lite längre ner i backen. Så sen när Jojjo åkte förbi dom, så började dom prata med henne..

Dom: Ska ni med och åka off pist.

Vi: Går inte så bra med bräda.

Dom: Men då hänger vi med er och åker på hoppen.

Vi: Okej, visst.. om ni vill det så..

Så dom hängde med oss.. men dom hade druckigt "Lite" så dom låg ner ganska mycket..! Typ som oss, som var överflummiga..

Men sen på något konstigt sett skiljdes vi åt..

Pappa och Bod hade åkt till en bar i backen och satt och tog lite dricka. Men vi andra åkte vidare, och sen när vi satt i liften påväg upp, så ser vi dom "åka" off pist under oss. Och då vinkar dom lite porrigt upp till oss. Men sen skulle vi åka sista åket, då ser vi dom uppe i liften, då ger dom oss slängkyssar! xD
Det var as kul!


Och imorgon är sista dagen i backen.... Very Sad!

Av Julia Lindgren - 25 mars 2010 19:30

   Idag gick vi upp klockan halv 9 igen..
Igår hade vi blivt så varma så idag fick vi tänka om med klädvalen.

Jojjo tog på sig ett linne över tjocktröjan.. det var så vackert så! xD <3


Idag var inte Nisse/Nils vid hans vanliga lift.. så vi åkte runt och letade i typ varje lift!

Sen åkte vi några åk med Pappa och Farfar. Då åkte vi på ett ställe som vi inte sett förut.. Och där fanns det massa små hopp som man kunde hoppa på! Dom var as kuliga! Så vi åkte där om o om igen, flera hundra gånger. Och sen hittade vi honom ^^ Lilla Nisse som hade en liten grupp med ungar som han hjälpte.


Men sedan när vi hade följt efter honom tillräckligt så åkte vi tillbaka till guppen!
Och efter några åk på dom, då skulle vi testa att hoppa på dom "riktiga" hoppen. Där alla andra "proffsiga" hoppade..! Och vi var nog lite för kaxiga...

Jojjo ramlade på första hoppet. Och sen kom jag..... Jag får jätte för mycket fart och FLYGER över hoppet och sen pladask ner i backen igen!

Riktigt "Upp som en sol och Ner Som en Pankaka!" Och jag tror att jag tog tummen ur led eller liknande.. xP


När klockan blev halv 5, då dom stängde, så åkte vi tillbaka till stugan.
Och idag skulle Örjan, Chatarina, Emelie och Mathilda komma oxå.

Men vi viste inte när dom skulle komma. Men när klockan var 22.00 hade Bod väntat tillräckligt, tyckte han, så han gick ut till bastun med en öl i handen. Men han kom inte så långt, för när han öppnar dörren ut så får han örjan i fejset xD

  

Av Julia Lindgren - 24 mars 2010 18:45

Idag gick vi upp(blev väckta) runt halv 9 för att åka till Hundfjället.   

När vi kom dit så gick vi direkt och köpte liftkort som vi skulle kunna ha alla fyra dagar vi skulle vara här.
Sen var det direkt ut i backen! Eller först var det ju liften upp och i liften så stod det en kille i röd jacka och svarta teckbrallor.... han hette Nils ^^
Han var såå söööt! Efter det så åkte vi där typ helatiden! Tills han böt lift, eller skulle vara skidlärare. Och då gick vi och tog en annan lift..


Emelina och Felix som aldrig hade åkt skidor förut var vid barn backen, där fanns det något onstigt åk band som man ställde sig på för att komma upp för den så kallade backen..

  


Sen när vi hade varit där ett tag så kom min Mamma, Pappa och Lina. Då gick Lina och Pappa och hyrde ett par skidor och liftkort, så dom skulle hinna åka något idag. När Jojjo och jag hade åkt lite till, medans vi väntade på Lina och Pappa, så såg vi Ewa(Farfars syster) stå och prata med Farfar nere vid kiosken där vi brukade mötas. Så då gick vi och hälsade på henne oxå.
Sen när Pappa och Lina var klara så gick alla vi (Bod, Maria, Pappa, Lina, Ewa, Jojjo och Jag) till E8'an (stolsliften) och tog den upp, och åkte lite tillsammans.


När vi kom hem till stugan igen så packade Mamma och Pappa upp deras grejer, medans Farmor och Maria började med maten. Och Felix, Emelina och Lina satte upp Wii'et. Så dom lekte med den resten av kvällen... Det var lite kul. Och jag sög på Baseball xD

  

Av Julia Lindgren - 23 mars 2010 20:56

Imorse vaknade jag runt 7 tiden av att Felix och Emelina hoppa runt och hade börjat packa, och då hade nog farmor och alla andra varit vakna ett tag och börjat packa in all mat i bilen och liknande..

Sedan när klockan va runt klockan 8 började vi åka mot Rotebro där vi hämtade upp Jojjo.
Då hade vi en tre timmars åktur frammför oss till Falun, där vi skulle stanna och fika hemma hos Linus.
Och han hade bakat en kladdkaka som bara var föör god!



Sen efter att vi hade varit hos Linus så hade vi en till tre timmars åktur framför oss upp till sälen och stugan. och jag somnade tre gånger i bilen, (Jag somnar nästan aldrig när jag åker bil) och det var bara för skönt.



När vi kom fram till stugan så började vi packa ut allt ur bilarna och in i huset.
Jojjo och jag fick ett eget LITET hus att sova i, så vi får vara lite ensammna ibland.


Bod, Emelina, Jojjo, Farfar och Jag åkte sedan upp till stöten och kollade om det fanns lite info om hyrning och om backarna m.m
Och på vägen dit så fick vi se två Stora älgar vid vägkanten. Och Emelina och Bod hade aldrig sett en älg så nära förut. Så det var nog ganska coolt för dom.

Sen när vi kommit till backarna och anläggningen så hittade vi huset där man hyr skid utrustningarna. Då fick Bod, farfar och Emelina prova pjeksor. Och Emelina som aldrig hade haft på sig ett par pjeksor innan hade lite problem med att gå i dom, det såg lite kul ut..!



Men nu, efter en heldags biltur, sitter Jojjo och jag i våran kalla lilla stuga och fryser aset av oss!
Så i natt kommer vi nog ligga och krama varandra med mjukisbyxor och tjocktröjor på oss, och ha massa filtar runt omkring oss.



Och imon ska vi till hundfjället och glida i backen! ^^
AWESOME!

Av Julia Lindgren - 21 mars 2010 13:45

IDAG KOMMER AUSTRALIEN HIT!

WOOOHOOOO!!


Eller dom landade egentligen igår kväll klockan 23.45, men då var jag hos Tove så jag kunde inte komma och möta dom där.
Men jag ska träffa dom idag istället!   

Presentation


JULLE BULLE HÄR

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards