GalenPurjolök

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Sälen dag 4

Av Julia Lindgren - 26 mars 2010 17:30

Upp halv 9... åt frulle, Gjorde oss klara, in i bilen, ut i backen!



Idag var det så underbart väder. Solen var framme, det var varmt, snön var bra och inte så mycket is i backen.. 
Alla var vid backen idag. Örjan med familj, Maria med familj, Pappa med Familj och Farfar och Farmor och Jojjo!
När vi kom fram tog alla våra grejer och la på en plats, där det alltid skulle sitta någon och vakta.

När alla kommit på plats och alla hyrt sina skidor m.m så blev det såhär:



Emelie, Lina, Matilda, Emelina och Felix tog barnbacken med rullbandet.

Pappa och Mamma tog och åkte lite längdskidor.

Farmor, Chatarina och Örjan passade alla grejer.

Farfar, Jojjo, Bod, Maria och jag tog de stora backarna.

  



Efter att vi hade åkt lite så skulle vi stanna och ta av oss lite kläder, för det var så sjukt varmt ute, då hade farfar åkt till stugan för att hämta engångsgrillar, korv och dricka. Så vi väntade där, så vi skulle få något i oss. När han kommit tillbaka med allt så åt vi korv med bröd och drack varm choklad.

  



När vi ätit klart så var Emelie, Lina och Emelina klar med barn backen. Så då åkte vi tillsammans i de stora backarna. Och Jojjo och jag hade sett att Nisse var i E8'an, så vi gick och tog den liften. Det var så sjukt varm då, så vi åkte i uppdragna ärmar och utan vantar! ^^ As skönt!

  


Runt klockan halv 5 så ringde mamma och sa att dom var vid Carlsbergs huset och tog lite att dricka. Så vi åkte dit och tog lite Cola. Efter ett tag kom vi fram till att vi skulle åka på kvälls åket.
Så Jojjo, Emelie, Lina, Emelina, Pappa, Bod och jag tog E8'an upp för att åka lite mer. Då var vi lite över trötta och flummiga, så vi satt och vinka åt folk som åkte under oss, i backen. Men sen när vi gick av liften, då ställde jag mig och skulle knäppa mina spännen. Då åker det förbi en kille som vinkar lite konstigt till mig...?

Sen när jag var klar så blev vi lite uppehållna innan vi åkte, av att vi alla ramlade på varandra och liknande.. Och då hade han som vinkade och hans tre kompisar stått och väntat lite längre ner i backen. Så sen när Jojjo åkte förbi dom, så började dom prata med henne..

Dom: Ska ni med och åka off pist.

Vi: Går inte så bra med bräda.

Dom: Men då hänger vi med er och åker på hoppen.

Vi: Okej, visst.. om ni vill det så..

Så dom hängde med oss.. men dom hade druckigt "Lite" så dom låg ner ganska mycket..! Typ som oss, som var överflummiga..

Men sen på något konstigt sett skiljdes vi åt..

Pappa och Bod hade åkt till en bar i backen och satt och tog lite dricka. Men vi andra åkte vidare, och sen när vi satt i liften påväg upp, så ser vi dom "åka" off pist under oss. Och då vinkar dom lite porrigt upp till oss. Men sen skulle vi åka sista åket, då ser vi dom uppe i liften, då ger dom oss slängkyssar! xD
Det var as kul!


Och imorgon är sista dagen i backen.... Very Sad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Lindgren - 13 april 2011 13:13


Nu ska jag klaga lite..! Jag är förkyld och min hals känns som den spräng varje gång jag ska svälja (inte så skönt) o sen bara för de  så kan jag inte sova ordentligt, men sen när jag för än gång skull sov.. då vaknar jag av att katten står och spy...

Av Julia Lindgren - 16 mars 2011 22:02

Nu har jag vart borta från skolan föör länge! Jag har verkligen ingenting att göra nu när jag är hemma.. Det ända jag gör är att kolla filmer, serier, fotboll och äter! Inte så hälsosamt! De filmer jag sett är: Gnomeo & Juliet, HP 7, Hall Pass...

Av Julia Lindgren - 1 mars 2011 15:20

Nu är det ca.150 dagar kvar till lägret och jag har redan börjat kolla vad jag ska ha med mig, Känns som jag är liiite för taggad ^^ ca.38 ooo Scouter från 15O länder på Rinkarbyfältet, så de kommer bli STORT!   Sen hittade jag lite bilder från...

Av Julia Lindgren - 25 februari 2011 16:50


Nu är det äntligen sportlov, det är riktigt efterlängtat. Har inget planerat, men de kommer säkert hända massa roliga saker ändå!    Sen kommer jag nog färga håret igen nu på lovet.. får se om jag tar och bleker det och väntar lite tills de blir ...

Av Julia Lindgren - 6 februari 2011 14:12

JÄRVSÖ 2011!                                     

Presentation


JULLE BULLE HÄR

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards