GalenPurjolök

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Säby solidiers i värnamo

Av Julia Lindgren - 20 maj 2010 23:45

Igår åkte jag tillbaka till säby för att åka till Värnamo och spela fotboll i skollaget!

När jag kom dit så var Jojjo på lektion, så jag sov, duschade, packade o packade upp ^^

Men sen kom hon tillbaka! ...och sen gick hon igen... och sen kom hon tillbaka igen! =D

Då började vi städa! xD Jag putsade fönstrena medans Jojjo städa golv och lite allt möjligt!


Sen Smsade Jossan och sa att vi skulle gå till huvudbyggnaden för dit skulle bussarna komma. Så vi tog vårt pick o pack och gick, men kom bara till matsalen, för där ståd det en till buss! Så vi tog den istället! ^^
Sen klockan 1 så kom vi iväg!


På vägen ner stannade vi ungefär 7 gånger på vägen ner! (Folket skulle röka)

Men det va as nice när vi stannade och skulle käka på Donken, då kom alla in och ställde sig i en kö, och skolan skulle betala maten, så alla beställde mat tillsammans... det blev lite mat xD


När vi kom till värnamo efter en 7-8 timmars bilfärd, då hittade vi inte till skolan vi skulle till xD (Såå duktiga vi är asså)

Men efter några u-svängar o lite frågande av folk.. så hittar vi rätt!


Framme vid skolan så stannar vi precis framför deras entre! xD Men vi går ur bilarna och får gå in och ta lite kvällsfika, sen väntade vi på att alla skulle va klara och att hon som var fritidsledare där skulle visa vart vi skulle sova...

Och när vi stod och väntade så helt plötsligt kommer det en vatten balong ut kastande från ett av fönstrerna, mot oss... vi kände oss verkligen välkommna...

Sen när vi kom fram till där vi skulle sova.. då var det i deras maskinhall, och vi skulle inte få några madrasser eller något alls heller.... Fast sen efter många om o men så fick vi 4 madrasser...


Sen när alla kommit på plats så skulle Stefan ha taktik snack..! xD

Och då kom några från den andra skolan in dit och kollade på.. Sådå flummade Stefan sönder! Fy fan va kul det va! xD

Tavlan va Helt vit när han va klar... Och våran taktik var att skuta dom andra i huvet och.. om Stefan skulle låta som en Gnu så skulle vi springa till vårat mål och göra som en stor jävla mur framförmålet xD

Asså de va så jävla kul! xD


Aja, men sen skulle vi gå ut och kolla lite.. Då gick vi mot skolhuset..men sen kom vi på att vi ville spela fotboll! och då började vi gå tillbaka mot killarna som stod borta vi maskinhallenför att fråga efter en boll. Men då började dom gå o åka mot oss, så vi frågade dom, men dom viste inte, oxå börja vi snacka om massa annat..

Men sen fick vi med en kille som visade oss runt istället, och jag tror vi gick runt exakt ÖVERALLT! Men det va kul! + att vi fick lära oss några nya ord ^^ Hahah! t.ex kukafitta, buttmutta, bittfitta och något på K... som vi inte kommer ihåg va det va... xD AS KUL! och det va typ det ända orden dom använde..!

Och jag fick honom att klia mig på ryggen och att bära mig! NICE! ^^
Och vi var ute till klockan 2 typ.. och Stefan o folk hade suttit uppe och väntat på oss.. för annars skulle vi vart ute låsta xD  Wuuppps... ^^

 
 
Ingen bild

Jojjo

21 maj 2010 20:58

Åh, gud va roligt det var!!! Vi kommer igen nästa år! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Lindgren - 13 april 2011 13:13


Nu ska jag klaga lite..! Jag är förkyld och min hals känns som den spräng varje gång jag ska svälja (inte så skönt) o sen bara för de  så kan jag inte sova ordentligt, men sen när jag för än gång skull sov.. då vaknar jag av att katten står och spy...

Av Julia Lindgren - 16 mars 2011 22:02

Nu har jag vart borta från skolan föör länge! Jag har verkligen ingenting att göra nu när jag är hemma.. Det ända jag gör är att kolla filmer, serier, fotboll och äter! Inte så hälsosamt! De filmer jag sett är: Gnomeo & Juliet, HP 7, Hall Pass...

Av Julia Lindgren - 1 mars 2011 15:20

Nu är det ca.150 dagar kvar till lägret och jag har redan börjat kolla vad jag ska ha med mig, Känns som jag är liiite för taggad ^^ ca.38 ooo Scouter från 15O länder på Rinkarbyfältet, så de kommer bli STORT!   Sen hittade jag lite bilder från...

Av Julia Lindgren - 25 februari 2011 16:50


Nu är det äntligen sportlov, det är riktigt efterlängtat. Har inget planerat, men de kommer säkert hända massa roliga saker ändå!    Sen kommer jag nog färga håret igen nu på lovet.. får se om jag tar och bleker det och väntar lite tills de blir ...

Av Julia Lindgren - 6 februari 2011 14:12

JÄRVSÖ 2011!                                     

Presentation


JULLE BULLE HÄR

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards