GalenPurjolök

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Säby Solidiers: Here we go!

Av Julia Lindgren - 21 maj 2010 20:40

Vi vaknade klockan 8, och då skulle vi käka frulle.. men det orkade inte Jojjo och jag, så vi tog våra mackor som vi hade haft med oss istället. ^^

Sen fick vi matchklädern vi skulle ha(strumpor, tröja, shorts), vi var blå och vita, och jag fick nr. 17 och Jojjo fick 15! =D

Felicia var as taggad när vi satt och väntade på att åka iväg, som var i typ en timme! Hon satt och skrek massa hejja ramros och dansade och var jätte hyper! xD


Hela vägen till fotbollsplanen så satt vi och sjöng massa olika låtar i bilen! xD

Först körde vi till fel plan, men det viste vi inte så vi började gå in på plan och kolla runt lite o så.. men sen märkte vi att det inte kände igen några där,och att det var för tomt..! xD

Så då fick vi åka vidare... tills vi äntligen hitta rätt!

Och då såg vi att motspelarna var typ skit stora och nästan bara massa killar ^^


Men vi gick ur bussarna och raggade på killarna så vi fick en boll vi kunde träna med, medans Stefan och Håkan åkte och köpte mat och vatten till oss!


Och innan jag säger vad det blev så kan jag säga att förra året hade det blivit 42-0 i målskillnad! Så vårat mål idag var att inte släppa in mer än 42 mål sammanlagt!

Och vi var bara en kille i vårat lag, och i dom andra lagen var det minst 7 killar på plan hela tiden(som inte va så små heller), och vi hade bara 2 avbytare och alla hade inte fotbollsskor....


Men aja sen blev det match! Och det gick fett bra! Andra matchen blev det ännu bättre & sista matchen var vi fan bäst på! ^^ Sammanlagt blev det bara 18-0 i målskillnad! Och fan va vi firade!
Det var lite kul, för när vi hade spelat så det blev 7-0 då firade vi mer än dom som hade vunnit! xD

Och när vi tackade motståndarna så körde vi våran seger dans! Som är på arabiska... xD


Egentligen skulle vi ha spelat 4 matcher, men det började spöregna och åska och flera stycken i vårt lag hade skadat sig.. Så vi skippa den matchen,och åkte hem istället. =/

När vi satt i bilen och skyddade oss från regnet, så ser vi att han som vi hade varit med igår, Gustav, hade gjort illa sig.. Och det såg inte alls bra ut, han gick långsamt ut från plan och la sig i gräset.. men sen såg vi inte så mycket.. men dom fick ringa efter ambulans som fick komma och hämta han... =/ Stackarn!


Men när vi skulle gå och byta om nere vid en annan fotbollsplan, då åkte vi dit, men när vi ska gå till omklädningsrummet så ser vi hur allt folk står utanför och byter om... Så då har dom låst alla toaletter och omklädningsrum...!! Vi blev fett lack! Så vi fick stå där utanför och byta om vi oxå.. såå mysigt. (Svettiga och äckliga)


Sen var det hem färd!

Och massa stopp lite överallt! ;)

Men sen när vi kom till Stockholm då hade vi såå tråkigt så vi började vinka till bilar vi körde förbi ^^ Men inga vinka tillbaka xD
Men det va as kul! För helt plötsligt händer detta: ^^

Jojjo: "Kolla det står Metal på den där bilen" och pekar frammåt

Jag: " Det står ju Mushas Metal!!" Säger jag och hoppar högt

Jojjo: "?"

Jag: "Det är ju Teddans gäng!"

Jojjo: "?"

Jag: "Min fiddy tränare"

Jojjo: "Jaha! Han!!"

Då har vi fortfarande inte sett vem som kör bilen, men sen kör vi om bilen, och då är det Teddan som kör! Fatta kul! xD

Och vi vinkar till han som galningar, oxh han fattar Nada! Tills han ser att det är jag, då bara pekar han och börjar as garva xD Hahahha!


Klockan ungefär 11-12 kom vi tillbaka till skolan igen!

Det har varit såå kul! Och nästa år då jävlar då kommer vi igen! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Lindgren - 13 april 2011 13:13


Nu ska jag klaga lite..! Jag är förkyld och min hals känns som den spräng varje gång jag ska svälja (inte så skönt) o sen bara för de  så kan jag inte sova ordentligt, men sen när jag för än gång skull sov.. då vaknar jag av att katten står och spy...

Av Julia Lindgren - 16 mars 2011 22:02

Nu har jag vart borta från skolan föör länge! Jag har verkligen ingenting att göra nu när jag är hemma.. Det ända jag gör är att kolla filmer, serier, fotboll och äter! Inte så hälsosamt! De filmer jag sett är: Gnomeo & Juliet, HP 7, Hall Pass...

Av Julia Lindgren - 1 mars 2011 15:20

Nu är det ca.150 dagar kvar till lägret och jag har redan börjat kolla vad jag ska ha med mig, Känns som jag är liiite för taggad ^^ ca.38 ooo Scouter från 15O länder på Rinkarbyfältet, så de kommer bli STORT!   Sen hittade jag lite bilder från...

Av Julia Lindgren - 25 februari 2011 16:50


Nu är det äntligen sportlov, det är riktigt efterlängtat. Har inget planerat, men de kommer säkert hända massa roliga saker ändå!    Sen kommer jag nog färga håret igen nu på lovet.. får se om jag tar och bleker det och väntar lite tills de blir ...

Av Julia Lindgren - 6 februari 2011 14:12

JÄRVSÖ 2011!                                     

Presentation


JULLE BULLE HÄR

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards